Mikrostránka je úzce zaměřené na konkrétní informace (produkt, službu, skupinu produktů, reklamní kampaň, apod.). Mikrostránky často slouží jako doplněk hlavního rozsáhlého webu nebo eShopu, který obsahuje daleko větší množství různorodých informací.Bývá malého rozsahu, s jednoduchou navigací a s designem odlišným od oficiálního webu. Lépe se s ní pracuje ve vyhledávačích a účinně podporuje hlavní web.

Mikrostránky se často používají při uvádění nového produktu na trh. Jsou využívány jako prostor pro zevrubné seznámení návštěvníka s tou absolutní novinkou, kterou firma vrhla na trh. Na oficiální stránce by toto množství informací mohlo zapadnout nebo by narušovalo její strukturu. Samostatná, úzce zaměřená stránka je proto vhodným řešením.

Vyhledávače velice kladně hodnotí weby zaměřené na konkrétní problematiku (obor). Díky tomu pak mají vysokou šanci se na tato oborová klíčová slova dostat na přední pozice ve výsledcích vyhledávání.

Je však nutné vzít v potaz, že mikrostránka je plnohodnotný web a je třeba se podle toho o něj starat. Neznamená to, že si jej necháte vyrobit, nic s ním nebudete dělat a čekat že „se to samo“. Nic se samo nikdy neudělá.

V neposlední řadě myslete na sběr kontaktů. Pokud děláte emailing správně a svou databázi správně segmentujete, mikrostránky jsou skvělým místem pro sběr kontaktů, se kterými budete dále komunikovat o jejich tématu, posílat jim zajímavé informace a příležitostně i zajímavou obchodní nabídku. Takové publikum je kvalitní a relevantní.